tirsdag den 25. januar 2011

Dukke









Som opgave i Værkstedsfag skulle jeg lave en dukke. Der blev udleveret en stor masse ( tapetklister og savsmuld) som skulle æltes til et hoved, samt hænder og fødder.
Jeg startede med hovedet som lod til at vokse og vokse, så der pludselig ikke var materiale nok til fødderne, men til gengæld fik den en tunge og store ører som gav personlighed.
Hovedet fik lov til at udvikle sig i sin helt egen retning og selve processen var meget underholdende. Langsom udviklede er sig en historie i mit hoved om dukken og hvad dens udtryk betød for mig.
Mens både hoved og hænder var lagt til at tørre, fik jeg ideen til påklædningen. Han skulle have et sort jakkesæt med hvid skjorte og butterfly på. Det fjollede udtryk skulle kombineres med et seriøst look.

Tøjet er fundet i genbrugsbutikker af flere omgange og har ført til mange snakke og kommentarer fra de frivillige i butikkerne, for de kan nemlig godt lide når man er kreativ ;o)

Dukken har ikke fået noget navn endnu, vigtigst er det, at den for mig udtrykker bevaringen legebarnet i den voksne.

1 kommentar: